1.Kafedra mudirining vazifalari:
– kafedra ishini rejalashtirish;
– ma’ruzalar o‘qish va boshqa o‘quv ishlarini bajarish;
-kafedraning barcha o‘qituvchilari o‘quv mashg‘ulotlarini yuksak g‘oyaviy nazariy va uslubiy darajada olib borishini ta’minlash;
-kafedra ilmiy-tadqiqot ishlarining yagona yo‘nalishida olib borishini ta’minlash, unga rahbarlik qilish va bevosita ishtirok etish;
– o‘quv ishlariga taaluqli vazifalarni xodimlar orasida taqsimlash, o‘quv jarayonining sifatini doimiy nazorat qilib borish va unga rahbarlik qilish, kafedra xodimlari tayyorlaydigan uslubiy ko‘rsatmalarga rahbarlik qilib borish.
-reyting orqali kafedra xodimlarini rag‘batlantirish yoki jazo berish haqida materiallar berish;
– kafedra xodimlarining ilmiy malakasini , pedagogik mahoratini oshirishga rahbarlik qilish.
– Kafedra o‘qituvchilarining ma’ruzalar va mashg‘ulotlarda talabalar bilan olib boriladigan tarbiyaviy ishlarining sifati va samaradorligi oshirish va nazorat qilib borish, kafedraning murrabiylik oqimi va guruhlarida olib boriladigan ishlarining sifatini va samaradorligini nazorat qilib borish;
-kafedra majlislarini olib borish; klinik ordinatorlar va magistrlar-ning hisobotlarini eshitish, o‘quv uslubiy va ilmiy – tadqiqot ishlari hisobotining muhokamasini tashkil qilish.
2.Kafedra o‘quv ishlariga javobgar assistent vazifasi:
– kafedra o‘quv ishlariga oid barcha hujjatlarni yuritish, o‘qituvchilar- ning o‘quv va tashkiliy- amaliy ishlarni hisobga olib borish;
– o‘quv bo‘limiga dars jadvalini tuzish haqida takliflar kiritadi;
-kafedraning barcha o‘qituvchilariga va yordamchi xodimlariga tabel to‘ldiradi;
-o‘quv ishlari bo‘yicha topshiriqlarning bajarilishini hisobga olib boradi;
– kafedra o‘quv arxivi hujjatlarini, yillik hisobotlarini va ilmiy hisobotlarini saqlanishiga javobgar;
– kafedra o‘quv ko‘rgazma qurollarini holati uchun javobgar;
– o‘quv jarayonining borishiga bevosita ishtirok etadi;
– kafedra jurnalida yozuvlar o‘z vaqtida yozilishini nazorat kiladi;
-o‘quv testlarining sifatini nazorat kiladi;
-talabalarning o‘zlashtirish haqida ma’lumot to‘playdi.
3.Dotsent vazifasi :
– talabalarga ma’ruzalar o‘qish, amaliy mashg‘ulotlar olib borish;
– o‘quv –uslubiy tavsiyalar tuzishda, testlar tuzishda, barcha uslubiy ishlarida va kafedraning moddiy texnik bazasini mustahkamlashda qatnashish;
– o‘z g‘oyaviy –siyosiy darajasini , nazariy bilimlarini oshirish; pedagogik mahoratini va amaliy tajribasini tinimsiz oshira borish;
– ilmiy tadqiqotlar olib borish va ularni amaliyotga tatbiq etishda qatnashish;
– professor bilan birga yoki mustaqil ravishda aspirantlar yoki izlanuvchilarga rahbarlik qilish;
– uslubiy tarbiyaviy, tashkiliy va boshqa masalalar bo‘yicha kafedra mudirining topshiriklarini bajarish.
4.Katta o‘qituvchi vazifasi:
– talabalarga ma’ruzalar o‘qish;
-kafedra mudirining topshirig‘i bo‘yicha amaliy mashg‘ulotlar olib yurish;
-kafedra mudirining topshirig‘iga binoan uslubiy ishlar o‘tkazish;
-mashg‘ulotlarda va undan tashqari vaqtlarda talabalar bilan g‘oyaviy-tarbiyaviy ishlar olib borish;
-o‘z nazariy bilimlarini va pedagogik mahoratini tinimsiz oshira borish;
-ilmiy tadqiqotlar olib borish va dissertatsiya mavzusi bo‘yicha talabalar ilmiy ishlariga rahbarlik qilish;
– o‘quv , uslubiy, tarbiyaviy va tashkiliy masalalar bo‘yicha kafedra mudirining topshirigini bajarish.
5.Assistent vazifasi :
-amaliy mashg‘ulotlar , seminarlar o‘tkazish, leksiyalarda qatnashish;
-kafedrada uslubiy ishlar olib borish;
-mashg‘ulotlarda va ulardan tashqari vaqtlarda talabalar bilan g‘oyaviy-tarbiyaviy ishlar olib borish;
– o‘z nazariy bilimlarini pedagogik mahoratini va amaliy tajribalarini muttasil oshirib borish;
– kafedra ilmiy rejasi bo‘yicha tadqiqotlar olib borish va dissertatsiya tayyorlash, talabalar ilmiy ishlariga rahbarlik qilish;
-sog‘likni saqlash amaliyotida doimiy yordam ko‘rsatish;
-ilmiy va siyosiy bilimlarini tarqatishda ishtirok etish;
-kafedra mudiri ko‘rsatmasi bo‘yicha o‘quv, uslubiy, tarbiyaviy va tashkiliy ishlar bo‘yicha topshiriqlarni bajarish.
-ma’ruzalar va amaliy mashg‘ulotlarga asboblarni (kino, proektor, asboblar, tablitsa bilan ta’minlash;)
– talabalarda ichki tartib qoidalariga, texnika xavfsizligi va yong‘inga qarshi tadbirlarga amal qilishni talab qiladi;
– kafedra majlislarini bayonlarini yozib beradi, kanselyariya bilan shug‘ullanadi.
6.Kabinet mudiring vazifasi (Uslubchi):
-ma’ruza uchun ko‘rgazma qurollari tayyorlash, ilmiy tadqiqot uchun tajriba qurollarini tayyorlash;
-amaliy mashg‘ulotlarni o‘tkazishda o‘qituvchilarga yordam berish, talabalarga zarur asbob- uskuna va uslubiy ko‘rsatmalarni berish, mashg‘ulotlardan keyin asbob – uskunalarni qabul qilib olish, buzilganlarni tuzatish choralarini ko‘rish;
– talabalar ilmiy jamiyati a’zosi bo‘lgan talabalarga tajribalar o‘tkazishda yordamlashish;
– asbob uskunalarning ishlashini, texnika xavfsizligi qoidalariga amal qilishni, yong‘inga qarshi choralarni ko‘rish ta’minlash;
-kafedra hujjatlarini yuritish, bayonlarni yozish, talabalar ro‘yxatini va boshqa jurnalarni to‘ldirish ;
-dekanatga kerakli muddatlarda talabalar davomati va o‘zlashtirish haqidagi ma’lumotlarni yetkazish;
– yangi tablitsalar tuzadi va eskilarini ta’mirlaydi;
-kafedra mudiri topshiriqlarini bajaradi.
Kafedra faoliyatini tashkil etish
- Kafedra faoliyati o`quv, ilmiy-uslubiy, ilmiy-tadqiqot, ma’naviy-marifiy va tarbiyaviy xamda tashkiliy-uslubiy ishlarni qamrab olgan istiqbolli va joriy (yillik) rejalarga movofik amalga oshiriladi.
Ushbu rejalar va kafedra faoliyatiga tegishli boshqa vazifalarning bajarilishi kafedra mudiri raisligida o`tkaziladigan majlislarda muxokama etiladi. Kafedra majlislariga boshqa kafedralar va oliy ta’lim muassasalaridan xodimlar taklif etilishi mumkin.
- Kafedraning asosiy faoliyat yo‘nalishlari quydagilardan iborat:
– kafedra yo‘nalishlari va mutaxassisliklari bo‘yicha davlat ta’lim standartlari, o‘quv rejalari va dasturlarni rivojlangan xorijiy mamlakatlarning ta’lim dasturi bilan qiyosiy taxlilini muntazam ravishda olib borish va takomillashtirish;
– kafedra fanlari bo‘yicha o‘quv dasturlarni ishlab chiqish va belgilangan tartibda tasdiqqa taqdim etish, shuningdek turdosh kafedralar tomonidan tayyorlangan o‘quv dasturlarga taqriz va xulosalar tayyorlash;
– darslik, o‘quv, uslubiy va ko‘rgazmali qo‘llanmalar tayyorlash, qayta nashr etiladigan darslik, o‘quv qo‘llanma va o‘quv – uslubiy adabiyotlar, shu jumladan xorijiy olimlar bilan hammualiflikda yaratilgan adabiyotlarga xulosalar tuzish;
– o‘quv shakllari (ishlab chiqarishdan ajralgan va ajralmagan hollarda) bo‘yicha oliy ta’limning davlat ta’lim standartlariga muvofiq tuzilgan o‘quv rejalaridagi fanlar bo‘yicha belgilangan mashg‘ulot turlarini yuksak nazariy, ilmiy-uslubiy va kasbiy darajada o‘tkazish, ta’lim sifatini ta’minlash;
– talabalarning mustaqil ishlari va ilmiy – tadqiqot ishlariga raxbarlik qilish;
– talabalar bilimining reyting nazoratini joriy etish, talabalarning auditoriyadan tashqari ishlarini tashkil etish bo‘yicha tadbirlar o‘tkazish;
– iqtidorli talabalrni tanlash va ularni tarbiyalash, olipiada va tanlovlarda, shu jumladan “El yurt umidi” jamg‘armasi tanlovida ishtirok etishda tayyorlash, talabalarning mustaqil ishlash shakl va uslublarini takomillashtirish bo‘yicha choralar ko‘rish;
– talabalar ilmiy-ijodiy faoliyatini tizimli asosda tashkil etish, iqtidorli talabalarni tadqiqotlarga jalb etish, ilmiy tadqiqot ishlarini individual va jamoa bo‘lib bajarishga o‘rgatish, ularning ilmiy-ijodiy faoliyatini ro‘yobga chiqarish uchun zarur tashkiliy, uslubiy va moddiy-texnikaviy shart-sharoitlar yaratish;
– tasdiqlangan rejaga muvofiq ilmiy – tadqiqot ishlarini olib borish, tugallangan ilmiy – tadqiqot ishlarini muhokama etish, nashr etishga tavsiya berish va ularning natijalarini ishlab chiqarishga joriy etish, ta’lim, fan va ishlab chiqarishning samarali integratsiyasini ta’minlash;
– kafedra o‘qituvchilarining shaxsiy ish rejalaridagi o‘quv, ilmiy-uslubiy, ilmiy-tadqiqot, ma’naviy –ma’rifiy va tashkiliy – uslubiy ishlarini ko‘rib chiqish, tajribali o‘qituvchilar faoliyatini o‘rganish, umumlashtirish va ilg‘or tajribalarini ommalashtirishga qaratilgan ishlarni tashkil etish;