ТИББИЁТ ВА ТИББИЙ БЎЛМАГАН ЙЎНАЛИШЛАРДАГИ ТАЛАБАЛАР ЎРТАСИДА ХАВОТИРЛИК ДАРАЖАСИНИНГ ҚИЁСИЙ КЎРСАТКИЧЛАРИ

Фундаментал ва клиник тиббиёт ахборотномаси, 2022 №4

Maqola mavzusi

ТИББИЁТ ВА ТИББИЙ БЎЛМАГАН ЙЎНАЛИШЛАРДАГИ ТАЛАБАЛАР ЎРТАСИДА ХАВОТИРЛИК ДАРАЖАСИНИНГ ҚИЁСИЙ КЎРСАТКИЧЛАРИ (90-94)

Mualliflar

Зикирова Азиза Ибодилло қизи , Усербаева Роза Куралбаевна , Хасанова Мехрангиз Шухратовна

Muassasa

АКФА университети, Ўзбекистон, Тошкент ш. Тошкент тиббиёт академияси, Ўзбекистон, Тошкент ш

Annotatsiya

Хавотирланиш - бу кучланиш ҳисси, ташвишли фикрлар ва қон босимининг ошиши каби жисмоний ўзгаришлар билан тавсифланган туйгу. Ҳиссий бузилиши билан оғриган одамлар одатда такрорланадиган интрузив фикрлар ёки ташвишларга эга. Тиббиёт факультети талабаларида ташвишланишнинг ўқув натижаларига таъсирини ўрганишга бўлган қизиқиш ортиб бораётгани бизни Тошкент, Ўзбекистон даражасидаги тиббиёт талабаларига нисбатан турли ихтисослик талабаларининг ташвиш даражасини аниқлаш учун таққослаш учун асосли тадқиқот ўтказишга ундади. Тадқиқот натижаларига кўра, тиббиёт олий ўқув юртларида таҳсил олаётган талабаларда ташвишланиш даражаси енгил ёки ўртача (Цунг САС шкаласи бўйича 48,5483 балл), тиббий бўлмаган ихтисослик талабалари эса нормал даражада (Цунг бўйича 44,3 балл) бўлган. САС шкаласи). Тиббий бўлмаган йўналишлар орасида Санъат ва гуманитар фанлар мактаби талабалари ушбу шкала бўйича юқори балл (ўртача 44,85), энг паст балл (ўртача 42,78) фанлар бўййича талабалар орасида бўллди. Шунингдек, барча ихтисослик талабалари орасида ташвишга сабаб бўллган дастлабки омиллар қайд этилди.

Kalit so'zlar

ташвиш, ташвиш даражаси, депресс, мутахассислик, тиббиёт факултети, тиббиёт талабалари, сўров, бирга келадиган омиллар, таъсир.

Adabiyotlar

  1. Zung W. W. (1971). A rating instrument for anxiety disorders. Psychosomatics, 12(6), 371–379. https://doi.org/10.1016/S0033-3182(71)71479-0
  2. Quek TT, Tam WW, Tran BX, Zhang M, Zhang Z, Ho CS, Ho RC. The Global Prevalence of Anxiety Among Medical Students: A Meta-Analysis. Int J Environ Res Public Health. 2019 Jul 31;16(15):2735. https://doi.org/10.3390/ijerph16152735
  3. Rosenthal, J. M., & Okie, S. (2005). White coat, mood indigo--depression in medical school. The New England journal of medicine, 353(11), 1085–1088. https://doi.org/10.1056/NEJMp058183
  4. Jafri SAM, Zaidi E, Aamir IS, et al. Stress Level Comparison of Medical and Non-medical Students: A Cross-Sectional Study done at Various Professional Colleges in Karachi, Pakistan. Acta Psychopathol. 2017, 3:2. http://dx.doi.org/10.4172/2469-6676.100080
  5. Haded H. A, Othman M, Alrohaili I, Barzaiq M, Tukhi M, Olfat M. The Prevalence of Depression and Anxiety Among Medical Students in Taibah University During the COVID-19 Pandemic: A Cross-Sectional Study. Biosci Biotech Res Asia 2022;19(3). http://dx.doi.org/10.13005/bbra/3025
  6. McDowell, I. (2006). Measuring health: a guide to rating scales and questionnaires third edition (3rd ed.). Oxford University Press.
  7. Mokal S, Bhalerao A, Bhalerao M, Vikhe BB. Assessment of stress and anxiety in the first year MBBS student in tertiary care hospital in rural area. Natl J Physiol Pharm Pharmacol 2020;10(10):851-854. http://dx.doi.org/10.5455/njppp.2020.10.06160202026062020
  8. Alrashed, F.A.; Alsubiheen, A.M.; Alshammari, H.; Mazi, S.I.; Al-Saud, S.A.; Alayoubi, S.; Kachanathu, S.J.; Albarrati, A.; Aldaihan, M.M.; Ahmad, T.; et al. Stress, Anxiety, and Depression in Pre-Clinical Medical Students: Prevalence and Association with Sleep Disorders. Sustainability 2022, 14, 11320. https://doi.org/10.3390/su141811320

MAQOLALAR